مجموع نظرات: ۴۴
دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

اهواز یکی از شهرهای معروف گردشگری ایران است. رود کارون و زیبایی‌های اطراف آن از گذشته برای بسیاری از ما نوید سفری بی‌نظیر بوده‌اند. نام اهواز و دیدنی‌هایش ناخودآگاه تصویر رود کارون در لحظه غروب آفتاب را در ذهن بسیاری از ما تداعی می‌کند.

image-20230703172601-1.jpeg

اهواز از شهرهای جنوبی کشور است و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که برای دیدن آن‌ها مسافران از نقاط مختلف به آن‌جا سفر می‌کنند. آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی، خانه ماپار، موزه خراطی اهواز، آبشار و رود کارون تعدادی از این مکان‌های دیدنی‌های اهواز هستند.

دمای اهواز میانگین در روزهای گرم حدود 30 درجه و در روزهای سرد حدود 21 درجه است. بهتر است برای سفر خود به این‌شهر زیبا برنامه منظمی داشته باشید. امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی هم در اهواز وجود دارد که شما می‌توانید در روزهای مختلف به آن‌ها رفته و روزهای خوب و خوشی را از سفر به اهواز به یادگار داشته باشید. در این‌مقاله قصد داریم برخی از مکان‌های مهم اهواز مانند رستوران ریف اهواز یا مجموعه گردشگری ریتاج اهواز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود انجام دهید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره رستوران ریف آغاز کرده و در قسمت‌های بعدی سینما ساحل اهواز و موارد دیگر را معرفی می‌کنیم.

رستوران ریف اهواز

قبل از معرفی مجموعه گردشگری ریتاج اهواز یا دیگر مکان‌های مهم شهر بهتر است یکی از رستوران‌های معروف آن یعنی رستوران ریف را بشناسیم. رستوران ریف اهواز کنار جاده ساحلی اهواز و جنب پل هفتم قرار دارد. رستوران ریف میان آب‌های رودخانه کارون قرار گرفته و همین موضوع نظر مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. شما با مراجعه به این‌رستوران فرصت میل غذا در یکی از رستوران‌های زیبای شهر را دارید و می‌توانید اوقات بی‌نظیری را برای خود و همراهان در این‌رستوران رقم بزنید.

خوراک و تفریح در اهواز!

رستوران به مراکز اداری و تفریحی زیادی نزدیک است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اهوازی‌ها و مسافران است تا لحظات خوشی را بعد از یک روز کاری یا گشت‌وگذار در اهواز در آن‌جا بگذرانند. بنای شیک و لوکس رستوران همراه ارائه بهترین غذاها باعث شده تا افراد زیادی مشتری دائمی آن‌جا باشند و این‌رستوران را به دیگران هم توصیه کنند. بیشتر کاربران علی بابا پلاس هم این‌رستوران را رستورانی خوب دانسته‌اند و امتیازی نزدیک 4 به آن داده‌اند. شما می‌توانید در علی بابا پلاس نظر کاربران را درباره رستوران ریف بخوانید تا خدمات مدنظر خود را بهتر بررسی کنید. رستوران برای میهمانان خود پارکینگ اختصاصی هم درنظر گرفته است.

ریتاج اهواز

در قسمت قبل رستوران ریف اهواز را که یکی از رستوران‌های معروف و مهم شهر است، شناختیم. مجموعه گردشگری ریتاج اهواز یکی از بهترین محل‌هایی است که مسافران می‌توانند همه دیدنی‌ها و مراکز را کنار هم ببینند و روز فوق‌العاده‌ای را به سفر خود اضافه کنند. ریتاج اولین مجموعه گردشگری شهر اهواز است. مجموعه گردشگری ریتاج شامل خدمات و دیدنی‌های بسیاری مانند معماری محلی، بازارچه سنتی، طبیعت زیبا و چشم‌نواز، کافه و رستوران است. اگر برای سفر بعدی خود شهر اهواز را انتخاب کرده‌اید، شک نکنید یکی از مجموعه‌هایی که برای دیدن آن باید برنامه‌ریزی کنید، مجموعه گردشگری ریتاج است. طبیعت زیبا و محصولات بومی اهواز در این‌مجموعه به‌خوبی به گردشگران نشان داده می‌شوند.

مجموعه گردشگری ریتاج در اسفند سال 1400 افتتاح شده و بعد از مدت کوتاهی میان مسافران و گردشگران معروف شده است. این‌مجموعه تاثیر خوبی برای افزایش گردشگری منطقه و جذب سرمایه‌گذاران مختلف دارد. شما در این‌مجموعه همه‌چیز اهواز را کنار هم می‌بینید. زیبایی‌های تماشای کارون، خرید صنایع‌دستی اهواز و تماشای معماری بومی و تاریخی شهر از مزایای مراجعه به مجموعه گردشگری ریتاج است. این‌مجموعه امتیاز بالای 4.7 را از کاربران علی بابا پلاس گرفته که بیان‌گر این است که نباید آن را در سفر خود از دست بدهید. بعد از معرفی مجموعه گردشگری ریتاج بهتر است کمی هم درباره سینما ساحل اهواز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای کشور اطلاعاتی را بخوانیم.

خوراک و تفریح در اهواز!

سینما ساحل اهواز

اگر اهل فیلم و سینما باشید، حتما نام سینما ساحل اهواز به گوش شما خورده است. سینما ساحل در سال 1318 با نام سینما میهن کار خود را آغاز کرد. این‌سینما در سال‌های مختلف بازسازی و بعد از انقلاب به بنیاد مستضعفین واگذار شده است. در این‌زمان نام سینما به سینما صحرا تغییر کرده بود. امروزه این‌سینما یکی از فعال‌ترین سینماهای منطقه است و با شش سالن انواع فیلم‌های روز را برای تماشاگران نمایش می‌دهد. سالن سینما 370 نفر ظرفیت دارد. سینما ساحل در میدان شهدا، بلوار آزادگان و بین خیابان‌های عابدی و غفاری قرار گرفته و دسترسی به آن برای اهوازی‌ها و مسافران ساده است.

اگر دوست دارید در سفر خود به اهواز فضای آرامی را برای تماشای یک فیلم خوب انتخاب کنید، قطعا این‌سینما انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. سینما به برخی از دیدنی‌های شهر مانند کاروان‌سرای معین‌التجار، خانه تاریخی ماپار و بازار امام خمینی نزدیک است و می‌توان در برنامه‌ریزی‌های سفر زمان خوبی را برای مراجعه به آن اختصاص داد. سینما ساحل اهواز امتیاز 3.5 را از کاربران علی بابا پلاس دریافت کرده است.

کد خبر 771266

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • اهوازی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    69 1
    اهواز ۳۰ درجه هواشه لامصب امروز ۵۰ درجه بود اینقدر گرمه که فکر نکنم ما جهنم بریم
    • حسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      21 1
      ماتواین گرماچایی میخوردیم
    • م IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      20 0
      دقیقا. نمیدونم براساس چه مبنایی میگید ۳۰درجه؟ خوده زمستان هم ۳۰درجه بیشتره
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      10 5
      بسیار عالی توصیف کرده اید
  • مهدی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    8 5
    بهترین مکان محلی و سنتی عربی و مهم ترین مکان گردشگری برای کشورمون و خارجی با طرحهای عربی اصیل اهواز بنظر من همین نامبر وران اهوازه و تشکر از مدیرت و رییس محترم مجموعه ریف
  • ES ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    21 3
    اهواز از نظر زیباسازی شهری و اماکن تفریحی فوق العاده فقیر است، با توجه به گرمای طاقت فرسا و ثروت نفت و فولاد و کشاورزی ووومیبایست بیش از شهرهایی که آب و هوایی خنک دارندد و ثروت آنچنانی ندارند پروژه‌ای عمرانی و شهری و اماکن تفریحی مدرن بیشتری انجام داد، اما متاسفانه شهر اهواز به یک کلان روستا معرف است
  • زهرا موسوی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    23 0
    ریتاچ محیط و طراحی خوبی داره ولی متاسفانه غذای خوبی نداره
  • مهود IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    19 3
    دما رو یکم نزدیک به واقعیت بابا خیرت بده امروز47درجه اگر واقعاً هم راست گفتن
  • ماری IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    20 1
    اهواز30درجه😳؟!بابا پختیم هوا بالای 47درجه بود
  • حامد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    10 1
    دوست عزیز اهواز و شمال خوزستان شهرهایی مثل ایذه و اندیکا رو باید در فصل بهار یا پاییز و زمستان معرفی کنید الان گرمه برا تفریح خوب نیسن ولی بهار خیلی خوبه مخصوصا سمت ایذه و اندیکا جنگل های بلوط و دشت و شط آب و سد و یا اول بهار تاراز بختیاری برای برف بازی خیلی خوبه
  • علیرضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    16 2
    اهوازشهرخوبیه برای سفرالبته ازبرج هشت تایک به دلبل شرایط آب وهوایی
  • امین IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    10 3
    یعنی از تهران خنک تره؟
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    10 1
    هوای گرم اهواز بالای ۵۰ درجه است بابا کجایه کا ری ۳۰ درجه که مربوط به زمان هوای خنک این شهر
  • موسوی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    9 1
    من به عنوان یک اهوازی که ۵۰ سال در این شهر زندگی کردم اهواز یک شهر قشنگ می‌ بینم و از خدا میخوام کسی توی این شهر در گرمای طاقت فرساسش بدون سرپناه خنک نمونه
  • Mohammad IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    9 0
    اهوازگردی از آذرماه تا اسفندماه واقعا بهشته اما اگه تو خوزستان یه مکان همیشه سبز و خنک میخواین واسه تفریح فقط باغملک
  • شاهرخ IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    8 3
    باسلام خدمت همه به نسبت منابع ودرآمدی که اهواز داره واینکه یک کلان شهرومرکز استان هستش میتونیم بگیم این شهر واقعا فقیرومظلوم واقع شده است نه آب داره ونه هوا ونه زیرساخت ونه خیلی امکانات پیش پاافتاده دیگه ازهرطرف که واردشهر میشی ورودیهای شهر واقعا تاسف برانگیزه خیابونهای پرازچاله چوله پراز دست انداز.میان خیابون رو میکنن که درست کنن ول میکنن میرن خدامیدونه تاکی که بیان درست کنن درواقع اهواز ول شده بی صاحب شده رسیدگی واقعا نمیشه کافی یه نم بارون بزنه خیابونها ومعابر دچارآبگرفتگی میشن.بیشتر مواقع آب لوله گل آلود حتی نمیتونی بااین آب دوش گرفت هوای فوق العاده آلوده ودرکل این شهر فراموش شده لست
  • محمد TR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    11 0
    اولا دروغ ننویسید دما ۳۰ ،دما بالای ۵۰دوما کارون کلا شده فاضلاب